dimecres, 16 de novembre del 2016

CARTA D'UN FILL A TOTS ELS PARES I MARES DEL MÓN

Amb aquesta reflexió volem començar la publicació de diferents tipus d'articles sobre l'educació i el món que ens envolta. Si teniu qualsevol article, text, reflexió... i ens el voleu fer arribar, contacteu amb nosaltres a través del nostre mail ampalespurna@gmail.com

CARTA D'UN FILL A TOTS ELS PARES I MARES DEL MÓN


No em donis tot el que et demano.
De vegades només demano per veure on puc arribar
No em cridis
Et respecto menys quan ho fas; i m’ensenyes a cridar a mi també
No em donis sempre ordres
Si en lloc d’ordres, de vegades em demanessis les coses, jo ho faria més ràpid i a gust
Compleix les promeses, bones o dolentes.
Si em promets un premi, dóna-me’l; però també si és un càstig
No em comparis amb ningú.
Especialment amb el meu germà/ana. Si tu em fas sentir millor que els altres algú patirà, i si em fas sentir pitjor, patiré jo.
No canvïis d’opinió tant sovint sobre el que he de fer.
Decideix i llavors seguim aquesta decisió.
Deixa’m valer-me per mi mateix.
Si tu fas tot per mi, jo mai aprendré
No diguis mentides davant meu, ni demanis que jo en digui per tu
Em fas sentir malament i perdré la confiança en el que dius.
Quan faig una cosa dolenta.
No m’exigeixis que et digui per què l’he feta, de vegades, ni jo mateix ho sé.
Quan estiguis equivoca’t/da en alguna cosa, accepta-ho
Així creixerà l’opinió que tinc de tu, i així m’ensenyaràs a admetre les meves equivocacions.
Tracta’m amb la mateixa amabilitat i cordialitat amb la que tractes als teus amics
Sóc el teu fill , però no una possesió.
No em diguis que faci una cosa si tu no la fas
Jo aprendré sempre el que tu facis, encara que tu no ho diguis; però mai faré el que diguis, i no facis.
Quan t’expliqui un problema meu, no em diguis: ” no tinc temps per tonteries”
Per mi és important, intenta comprende’m i ajuda’m
I estima’m. i digues-m’ho.
A mi m’agrada sentir-t’ho dir, encara que tu no ho creguis necessari.



Un infant del món

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada